عد از کتاب و روزنامه، رسانههای الکتریکی – یعنی رادیو و تلویزیون – اختراع شدند. حالا تولید محتوای صوتی و تصویری هم اهمیت پیدا کرده بود.
همان زمان گروهی از تحلیلگران رسانه به این فکر افتادند که باید نقش محتوا، تولید محتوا و حاشیههای آن جدی گرفته شود. نورمن آنجل، مارشال مک لوهان، نیل پستمن، ژان بودریار و اروینگ گافمن از جملهی این تحلیلگران بودند.
اما ظاهراً تا زمانی که وب و شبکه های اجتماعی اختراع نشده بودند، دغدغهی تولید محتوا آنقدر عمومیت پیدا نکرده بود. در حال حاضر تولید محتوا آنقدر فراگیر شده که آموزش آن به مقطع پیش از دانشگاه رسیده است. در کشور خودمان نیز آموزش و پرورش این را نیاز جدی گرفته و «درس تولید محتوای الکترونیک و برنامه سازی» در پایه دهم کامپیوتر تدریس میشود.
اما با ارزان شدن تکنولوژی دیجیتال و فراگیر شدن دسترسی به ابزارهای تولید محتوا (موبایل، دوربین دیجیتال، لپتاپ، اینترنت، وب و سایر ابزارهای مشابه) چالش جدیدی در فضای محتوا ایجاد شد.
با این حجم از تولید محتوا، چه باید بکنیم که مخاطب به سراغ ما بیاید و از محتوای ما استفاده کند؟ اگر شغل تولید محتوا را برای امروز یا آیندهی خود انتخاب کردهاید باید به این سوال مهم پاسخ بدهید. درسهای آموزش تولید محتوا، بازاریابی محتوا، استراتژی محتوا، دیجیتال مارکتینگ و سئو در متمم میکوشند به شما کمک کنند در بازار اشباعشدهی امروز، محتوایی مفید و ارزشمند عرضه کنید و آنها را به دست مخاطبان خود برسانید