سئو و بهینه سازی

آموزش تولید محتوا و سئو (= بهینه سازی برای موتورهای جستجو) را می‌توان مکمل یکدیگر در نظر گرفت. با توجه به حجم بسیار زیاد محتوایی که هر روز در سراسر وب منتشر می‌شود، بسیار مهم است که موتورهای جستجو (مانند گوگل، یاهو، بینگ و …) محتوای شما را بپسندند و به دیگران پیشنهاد کنند.

به همین علت، هم‌زمان با یادگیری اصول تولید محتوا باید برای سئو هم وقت بگذارید. ما در متمم مجموعه درس‌هایی را به سئو اختصاص داده‌ایم، اما پیش از مطالعه‌ی آن درس‌ها اجازه بدهید به چند نکته اشاره کنیم:

هر یک از موتورهای جستجو الگوریتم خاص خود را دارند. بنابراین مثلاً‌ اگر گوگل مطلب شما را بپسندد و در صفحه‌ی اول بیاورد، الزاماً به این معنا نیست که یاهو یا بینگ هم همین کار را انجام دهند. اما با توجه به این‌که در حال حاضر حدود ۹۲٪ بازار جستجو در جهان در اختیار گوگل است، منطقی است استانداردها و چارچوب گوگل را در اولویت قرار دهید.

بیشترین کاربرد سئو در حال حاضر برای محتوای متنی است. بنابراین کسانی که محتوانویسی انجام می‌دهند باید سئو را در اولویت خود قرار دهند. اما این به آن معنا نیست که اگر اهل تولید پادکست یا ویدئو هستید، دیگر به سئو احتیاج ندارید. شما با نوشتن توضیحات مناسب برای ویدئو و همین‌طور پیاده کردن و انتشار متن پادکست‌ها (یا خلاصه‌ی آن‌ها) می‌توانید در موتورهای جستجو جایگاه خوبی به دست بیاورید. برای دیده شدن هرگز نباید به پادگیرها قانع شوید.

در حال حاضر، سئو برای محتوای برخی از شبکه های اجتماعی (از جمله لینکدین، توییتر و یوتیوب) اهمیت پیدا کرده است. اما هنوز در مورد پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، جایگاه جدی ندارد و دل بستن به دیده شدن در نتایج گوگل، منطقی نیست (همچنان اکسپلور در اینستاگرام بیشترین اهمیت را دارد). بنابراین اگر روی تولید محتوا در اینستاگرام متمرکز هستید، شاید بتوانید یادگیری سئو را کمی عقب بیندازید. اگر چه توصیه‌ی متمم این است که همیشه در کنار اکانت اینستاگرام، سایت خودتان را هم داشته باشید و توسعه دهید (درس انتخاب رسانه).

بر خلاف آن‌چه در بسیاری از دوره های آموزش تولید محتوا و آموزش سئو مطرح می‌شود، ما در متمم تأکید داریم که سهم تکنیک در سئو بسیار ناچیز است و هم‌چنان کیفیت محتوا و ساختار محتوا در اولویت قرار دارد. خودمان هم درس‌ها و محتوای متمم را با تکیه بر همین اصل ارائه می‌کنیم و هرگز تکنیک و خوشایند موتورهای جستجو را نسبت به «رضایت مخاطب» در اولویت قرار نمی‌دهیم. این قاعده را در تنظیم و ارائه درس‌های سئو هم رعایت کرده‌ایم.

سئو و بهینه سازی

وبلاگ

اشتراک گذاری کنید

مطالب مرتبط

فهرست
مشاوره آنلاین